Wrzesień, 2014

Do pracy

Środa, 24 września 2014 · Komentarze(3)
Kategoria do 50, Obowiązki
To jest jakieś wariactwo aby w trzy dni tak się pogoda przewróciła dziś z +4 cała drogę woda mi z kasku kapała. Trasa najkrótsza co by złapać jaki komplet ciuchów sobie przygotować na te warunki i nie zmarznąć, dziś przesadziłem z ilością warstw.

Powrót w zestawie wiosennym. Trasa spokojna na Klimontowie spotykam Andiego niestety nie miałem czasu na pogaduchy więc chyba mu średniej bardzo nie zdołowałem :)
cad:69

delegacja

Wtorek, 16 września 2014 · Komentarze(0)
Kategoria do 50, Samotnie

Rynek - Luksemburg © Accjacek

Katedra Notre-Dame - Luksemburg
Katedra Notre-Dame - Luksemburg © Accjacek

Po raz trzeci piszę ten wpis bo coś dziś bikestats szwankował i nie zapisywał moich wypocin.
Po samym wyjeździe sobie wiele obiecywałem niestety źle się przygotowałem do tematu bo zakładałem że będzie łatwo, przyjemnie i po płaskim niestety po 12 godzinach w samochodzie człowiek jest tak zmordowany i pokurcz że wskoczenie na rower nie jest proste.
A mi jeszcze trafił się na sam start podjazd ale dałem rade. Drogę do miasta wyznaczył mi "Locus" i poprowadził mnie w większości ścieżkami rowerowymi dopiero w centrum pojawił się problem bo ścieżki pojawiały się i znikały a na bus-pasach byłem przeganiany.
Po drodze fotek nie robiłem bo czasu miałem tyle co na lekarstwo a na centrum raptem może 30 min więc fotki z łapanki. Powrót znacznie łatwiejszy bo już się rozgrzałem.

Do pracy i z pracy

Poniedziałek, 15 września 2014 · Komentarze(0)
Kategoria do 50, Obowiązki
Ech znów to samo no może z małym urozmaiceniem bo coś mi się w tylnej przerzutce tak pop.. że aż przykro słuchać a wybiera losowo :(

Temat trochę podleczony ale dalej coś nie działa tak jak bym chciał :(

Pierścień rowerowy dookoła Poznania

Sobota, 13 września 2014 · Komentarze(3)
Kategoria 150-200, Samotnie
Przydało by się zweryfikować ten pierścień bo jest mały bałagan z trasą i oznaczeniem. Na moje szczęście jechałem po śladzie bo tak to bym zrobił pewnie ponad 200km gdyby chcieć jechać na oznaczenia szlaku i szukać gdzie są błędy w oznaczeniach już nie mówiąc że niekiedy jedzie się przez łąkę dodam że zarośniętą. Ale od początku..
Zaczynam tuż przed 9 rano uruchamiając nowy programik na komórkę o nazwie Locus który pozwala nawigować po uprzednio zapisanym śladzie GPS i po całym dniu testów mogę potwierdzić że jest spoko. Ja ruszyłem od Kiekrza zgodnie z ruchem wskazówek zegara co pod koniec okazało się złą decyzją ale zapis był że szlak jest w obie strony teraz bym ruszał w przeciwną no ale z drugiej strony poligon można przejechać tylko w określonych godzinach a przy takim dystansie nie byłem pewny czy dam radę dojechać.

Za Biedruskiem trasa prowadzi w kierunku Murowanej Gośliny pierwszy zoonk tuż za miastem przed wiaduktem bo odchodzi polna droga a oznaczenie jest przy tej polnej drodze a nie asfalcie więc zawracam i dobijam do Warty pod wiaduktem. Szybka konsultacja z Locusem i wiem że powinienem się znaleźć po drugiej stronie więc ponownie zawracam i tym razem wiaduktem dalej spokojnie aż do granic Puszczy Zielonka gdzie przegapiłem znak i ponownie zawracam. W lesie jak w lesie choć miałem przyjemność spotkać jeżyka, Jelenia i skórę z węża więc jest to żywa puszcza reszta standard piasek, gałęzie, i bramy do lasu które stoją przeszkodą na szlaku rowerowym oczywiście objazdu nie ma więc tylko przekradanie się pod dziwne jak na szlak. Dalej nic ciekawego nie spotkałem aż do trasy maratonu który musiał przecinać szlak a obsługa nie chciała mnie przepuścić więc na pych zrobiłem trochę metrów później hyc na rower i dawaj szkoda że szlaki nasze szybko się rozeszły. Dalej znów nic aż do Kórnika gdzie wiadomo co jest więc nie ma sensu się rozpisywać.

Kórnik część pałacowa
Kórnik część pałacowa © Accjacek

Zamek w Kórniku
Zamek w Kórniku © Accjacek

Dalej aż do samej Mosiny nic ciekawego dopiero w Mosinie rodzynek w postaci podjazdu odbiegającego od wszystkich poprzednich reszta trasy dalej piasek, polna droga, ewentualnie kocie łby i setki muszek, trochę lasu i tak do Kiekrza gdzie trafiam na

Wiatrak w Kiekrzu
Wiatrak w Kiekrzu © Accjacek

Później jeszcze kawałek i docieram do punktu startu więc mogę wracać pierścień zaliczony.

Podsumowanie

Pomimo że trasa prowadzi wokół Poznania na wiele atrakcji turystycznych raczej liczyć nie można raczej przyrodnicze choć i tak zbyt wiele tego nie było więcej to pól i polnych dróg. Szlak nie jest trudny, natomiast jest męczący ze względu na podłoże bo często jest piasek a nawet jak zbity to zazwyczaj w tarkę taż że człowieka utrzepie aż miło a jazda po kamienistych drogach to już esencja tego szlaku. Tak że ktoś z kolarką musi być upartą bestią aby się porwać.
I same oznaczenia są zrobione tak jak by to robiło kilka osób i nie mieli wszyscy tej samej wiedzy bo opis jest że szlak ma być czarny rower na białym tle z pomarańczową obwódką i czarnymi znakami kierunkowymi a po drodze spotkałem pełen folklor i wariacje tak że tylko "Locus" mi potwierdzał że jestem jeszcze na szlaku. Kolejny problem to umiejscowienie oznaczeń były miejsca że proste były lepiej oznaczone jak zakręty a mistrzostwem było znak że jestem na szlaku a zaraz za nim strzałka skrętu lub inny że na łącznikach szlaków było parę słupków z oznaczeniami szlaków... nie dało się to zrobić na jednym? a tak to kręciłem i sprawdzałem czy w tym zbiorowisku jest też mój bo co 50m inny szlak.

Sama trasa kosztowała mnie

3x czekolada goplana której osobiście nie polecam bo jest tak słodka że aż niesmaczna opisowo jak biuściasta blondynka w różowym obcisłym kostiumie.
4,5 litra wody
koszt 11pln

cad:71

u babci w okolicy

Piątek, 12 września 2014 · Komentarze(0)
Kategoria 50-100, Samotnie
Z racji że musiałem jechać w delegacje to w drodze powrotnej zatrzymałem się u babci, a że taki miałem plan to oczywiście rower też pojechał do babci :)

A dziś małe koło po okolicy i zaliczyłem cztery sadzawki czyli Kiekrz, Pamiątkowo,Radzyny i Lusowo.

Z ciekawostek trafiam w Pawłowice na rowerową przystań gdzie za polami kukurydzy nad małymi stawikami są ławeczki, mini boiska do nogi i boisko do siatki a nawet stanowisko do wędkowania.
I obiecane fotki

Przystań rowerowa - brama
Przystań rowerowa - brama © Accjacek

I sama przystań
I sama przystań © Accjacek

Do pracy i z pracy

Środa, 10 września 2014 · Komentarze(0)
Kategoria do 50, Obowiązki
Jak zwykle jedynie co to trochę inaczej mnie teraz nogi bola bo wczoraj siodło podniosłem o 1 cm a wrażenie takie jak bym pierwsze kilometry w tym roku robił ale zobaczymy może uda się kolana odciążyć.

Powrót najkrótszą.

cad:77

Do pracy i z pracy

Wtorek, 9 września 2014 · Komentarze(1)
Kategoria do 50, Obowiązki
Po wczorajszym koszu do późnych godzin nocnych dziś nogi sztywne szczególnie łydki no i kolano boli po twardym lądowaniu na parkiecie. Na ostatnich 2 kilometrach coś mi zaczyna kapać na czerepek wiec troszkę podkręciłem co by tylko się zamoczyć a nie zmoczyć w tym wieku już trochę wstyd.

A w trakcie dnia rowerek przeszedł małą modyfikację i konserwację. Stary wkład pomimo 8 tyś km nalatanych nadal nie wskazuje dużego zużycia więc zostaje na wszelki wypadek niestety dalej muszę szukać mojego pstrykacza.
Mała modyfikacja napędu
Mała modyfikacja napędu © Accjacek

A po pracy bez wielkiego zaginania do domu jedynie trzeba było napaść cashmachine z wiadomych powodów.
cad:76

Do pracy i z pracy

Poniedziałek, 8 września 2014 · Komentarze(0)
Kategoria do 50, Obowiązki
Jak dziś rano może być cały rok ani lepiej ani gorzej w sam raz

Powrót szybciutko do domu bo wieczorkiem kosz.